mormia

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Maria Ahlby - 25 februari 2011 22:58

denna saga börjar i en varm skön säng som man inte vill gå upp ur så skön är den  

sen frot sätter den med att allt går åt  #%"?&¤  rent ut sagt .

Vattnet i ungdjurstallet fryser.

helena blir sjuk.

ja åker i väg på kurs på kvällen och lämnar christian hemma med 2 små barn Douglas gåter och charly på 1 år sympati piper.

men min underbara man bara fixar allt. Charly var här vid oss för att mamma helena va sjuk och pappa urabn mjölkade.

sen blev charly sjuk dagen efter den frber och tok förkyld stackarn.

sen urban oxå kass.

men urban lyckas obba en då.

ja åkte till afären o köpte alvedon till charly och när jag kom hem gick jag ut för att hjälpa urban med att plostra om en ko som brutit svansen. men när vi står där med blod över allt så ringde christian och bad mej ta med gasbinda in för han hade skärt sig i fingret.

så jag skynder in och plostrar om han. så nu e de lugn i alla fall tänkte vi och pustade ut. men då börjar lyserna på hela gården slacka.. strömmer liksom svajar och räcker inte riktigt till. men de blev bra till slut då urban hittat något fel som han lagat. så nu kan vi gå och lägga oss och sova.

men när jag skulle gå och borsta tänderna på toan så hörde ja hur det skvalade från hydrofåren. hm... gissa vad so hade hänt. JO den hade ju så klart gått sönde. *:) känndes ju inte så kul men varför inte ta allt på en gång de e ju lika bra . så nu har vi hela dagen i dag jagat fårösunds VVS som inte behagat svara så klart. ( över tygad om att rörpulare är det svåraste folk att få tag i )

till slut kom min älskade far hit och kollade på det i kväll. tack pappa.

så nu e allt lugnt igen och hoppas det håller sig så en stund nu. jäsp. nu kramas med mysiga familjen och sen sova.



   

sover o myser

   

      

vaken o myser 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards